Atina'da gösteri yapan binlerce kişi, ERT çalışanlarına destek verdi

Yunanistan Devlet Radyo ve Televizyonu ERT'in kapatılmasını protesto amacıyla kamu ve özel sektör çalışanları 24 saatlik genel greve giderken, sendikaların çağrısı üzerine ERT merkez binası önünde büyük bir gösteri düzenlendi. İşsiz...

13 Haziran 2013 Perşembe 16:08
Atina'da gösteri yapan binlerce kişi, ERT çalışanlarına destek verdi
Yunanistan Devlet Radyo ve Televizyonu ERT'in kapatılmasını protesto amacıyla kamu ve özel sektör çalışanları 24 saatlik genel greve giderken, sendikaların çağrısı üzerine ERT merkez binası önünde büyük bir gösteri düzenlendi. İşsiz kalan 2 b,n 656 kişiye destek olan göstericiler, hükümetten kararını geri çekmesini istedi.

Yunanistan Devlet Radyo ve Televizyonu ERT'in bünyesindeki tüm kanal ve radyoların kapatılmasının ardından 2656 çalışan işsiz kalırken, hükümetin kararına tepkiler sürüyor. ERT çalışanlarına destek amacıyla bugün gerçekleşen greve toplu taşıma araçları, metro ve devlet demiryolları çalışanları, doktorlar ve 15:00-17:00 arası ise havayolu kontrolörleri destek veriyor. Ülke genelindeki ERT bürolarında çalışanlar da protesto gösterileri düzenliyor.

AŞIRI UÇLARIN TÜRKİYE KARTI

ERT çalışanları ise seslerini duyurabilmek için EBU kanalıyla programlarını online sürdürüyor. ERT çalışanlarına destek olan bazı gazeteciler, 'Türkiye kartı' ile ERT'in kapatılmasına karşı çıkıyor. Yapılan yorumlarda Türkiye'nin Ege adalarını işgal etmesi durumunda bu gelişmeyi ERT olmadan başka bir yayın kuruluşunun Yunan halkına duyuramayacağı iddia edildi. Aşırı milliyetçi internet haber siteleri ise Meriç bölgesi ile adalarda yaşayanların Türk televizyon kanallarını izlemek zorunda bırakıldıklarını savundu.

NERİT YOLDA

Yeniden yapılanma ve tasarruf amacıyla kapatılan ERT'in yerine kurulacak bağımsız kamu radyo ve televizyonlarından oluşacak kuruluş için harekete geçen hükümet, yasa tasarısı hazırladı. Yasa tasarısına göre ERT yerine kurulacak yeni kamu kurumunun adı “Yeni Yunanistan Radyo, İnternet ve Televizyonu (NERİT)” olacak. NERİT’in idaresi ise şirketin yönetim kurulu tarafından yürütülecek. NERİT’in yönetim ve mali işleyişinin hükümetten bağımsız olacağı ifade edilen yasa tasarısında, televizyon, radyo ve internet siteleriyle hizmet verecek olan NERİT’in kâr amacı gütmeyeceği ve yayın politikasının hedefi ise halkın bilgilendirilmesi, eğitilmesi ve eğlendirilmesi şeklinde ifade ediliyor. NERİT'in daha az personel ve harcama ile faaliyet yürüteceği vurgulanıyor.

İlk andan itibaren hükümetin aldığı karara yüklenen ana muhalefet Radikal Sol İttifak (SYRİZA) lideri Aleksis Çipras, bugün yaptığı açıklamada, "Kamu televizyonunun logosu ancak egemen bir ülke yabancı güçler tarafından işgal edildiği ya da demokrasi darbe ile tüketildiğinde düşer." açıklamasında bulundu. Çipras, 3 partili hükümeti "gizli anlaşma yapmak ve hileli oyun oynamakla" suçladı.

Son dönemde 3 partili koalisyon hükümetinin işleyişinde zaman zaman gün yüzüne çıkan görüş ayrılıkları, ERT'in kapatılması ile iyice belirginleşti. Hükümetin küçük ortakları sosyalist PASOK ve Demokratik Sol Parti (DİMAR) liderleri, pazartesi günü Başbakan Antonis Samaras ile konuyu masaya yatıracak. ERT'in ani bir kararla kapatılmasına karşı çıkan PASOK ve DİMAR, yeni yayın kuruluşuna ilişkin sürecin ERT açıkken yapılmasını önerecek. Başbakan Samaras'ın ise liderler zirvesinde geri adım atması beklenmiyor. Samaras, yeni kurulucak radyo ve televizyon kanallarının en kısa sürede yayına başlamaları konusunda teminat vermesi bekleniyor.

Bu arada Uluslararası Gazeteciler Federasyonu Başkanı Jim Boumelha, Başbakan Samaras'a gönderdiği mektup ile ERT kararını kınadıklarını söyledi. Boumelha, kararın geri almasını ve ERT'in yayınlarını sürdürmesini istedi.

Yunanistan Kilisesi de ERT'in kapatılmasına karşı çıktı.

BAŞBAKAN KARARLI

Yunanistan Başbakanı Antonis Samaras, ERT'in kapatılmasına ilişkin dün yaptığı ilk değerlendirmede, ERT’nin kapatılmasına ilişkin süreci tamamlamaya kararlı olduğunu belirtmişti. Samaras, “Bazıları şeffaf olmayan durumun devamını ve israfın sürmesini istiyorlar.” diyerek verilen kararı savunmuştu. Yeni bir kamu radyo ve televizyonu kuracaklarını söyleyen Samaras, bunun son uluslararası teknolojik standartlara ve demokratik anlayışa göre hayata geçirileceğini söylemişti. Başbakan Antonis Samaras, “Bazıları kamu servetinin sahibi olduklarını düşündükleri için ERT’in kapatılmasına karşı çıkıyorlar.” ifadelerini kullanmıştı.

ERT, SKANDALLARLA GÜNDEME GELMİŞTİ

1938 yılında kurulan ERT, önceki güne kadar 4 televizyon kanalı ve 28 ulusal ve yerel radyo ile hizmet veriyordu. ERT, son 10 yılda defalarca kurumda yaşanan skandallarla gündeme gelmişti. Şeffafiyetten uzak bir anlayışla yönetilmekle suçlanan ERT, israf, siyasi partilerle şişirilen aşırı istihdam, kayırmacılık, savurganlık, hiç yapılmayan ya da bitirilmeyen işlere ödenen milyonlarca Euro sebebiyle kamuoyunu meşgul etmişti. Çeşitli yapımlar için ihaleye çıkılmadan belli çevrelere verilen işlerle de kamuoyunu meşgul eden ERT'in zarara uğratıldığı resmi belgelere yansımıştı. 2009 yılında sadece logo tasarımı için ödenen 1,2 milyon Euro meclise taşınmıştı. Parlamentoda gündeme gelen bir diğer konu ise ERT çalışanlarının yüksek maaşları olmuştu. Yayınlanan listelerde yöneticilere ve gazetecilere yıllık 350 bin Euro maaş ödendiği, yurtdışı ve yurtiçi program yapımları için gazetecilerin adeta zengin yapıldıkları belgelenmişti.

Bu habere yorum yapan ilk siz olun!

  • Ad Soyad:

  • Yorum:

  •  

    @name x

  • UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.
    Hava Durumu

    SPOR TOTO SÜPER LİG

    Tür seçiniz:
    Arşiv